nedeľa 25. marca 2007

Najlepšie sme keď spíme

Aspoň to tak tvrdí otváračka konzerv. No, nebudem to komentovať, všetci predsa vedia, že my, teda hlavne ja, sme strašné zlatíčka.
O význame spánku pre mačací život sa hádam netreba zoširoka rozpisovať. Spánok je pre nás zásadný. Niet nad dobré schrupnutie. A to v hociktorej dennej či nočnej dobe. Ráno, to nie. Ráno je najväčšia zábava. Už na svitaní sa treba vybrať na dobrý lov, poriadne sa vyblázniť, vybehať, podupotať po celom byte a najlepšie po spiacej otváračke konzerv. Ale v poslednej dobe už to nie je taká zábava, niekedy sa už ani nezobudí!
Keď sa teda už konečne zobudí a hlavne nám naplní misky, po dobrých raňajkách niet nad dobrú sprchu a opäť krátky dopoludňajší, tak cca štvorhodinový šlofík.

Keď svieti slniečko, Lucia sa najradšej vyhrieva. Ja to radšej neriskujem, čo keby som sa spálila. A potom, viete si predstaviť čo je to za peklo v tom mojom tmavom, aj keď samozrejme nádhernom, kožúšku?

Na obed sa niekedy ani nezobudíme. A ak, tak len preto, aby sme si našli ešte lepšie miesto na spanie. Výber miesta na spanie má zásadný význam. Je dôležité, aby nás nikto nerušil. Niekedy sa zašijeme tak, že na nás nikto nemôže. Dosť dobré miesto na spanie je napríklad prepravka. Treba ale dávať pozor, či náhodou nie je položená na chodbe pri dverách a hlavne či sú na nej dvierka alebo nie. Ak áno, NELIEZŤ DNU! Môže sa vám ľahko stať, že vás vezmú k veterinárovi a potom neplačte, keď uvidíte čo tam s vami budú robiť. Ja som vás varovala.

Lucia ma naučila zopár užitočných vecičiek. Jednou z nich je to ako otvoriť vstavanú skriňu. By ste neverili, ako sa tam skvele zašíva. Keď si chce jedna mačka (alebo aj dve) schrupnúť, je to ideálne miesto - je tam mäkko, tma, pokoj a samé exotické vône. Len si treba dávať pozor na otváračku, z nejakého dôvodu sa jej to nepáči. Niekedy zúri. Ale nás to nevzrušuje.

Mnoho miest na spanie je dobrých aj na zábavu, ale o tom snáď niekedy inokedy. Hlavné je, že keď sa mačka pri hre unaví, môže si hneď aj schrupnúť. Skvelé sú napríklad naše police. Pri spaní nás nikto neotravuje, otváračka tam nedosiahne, iba ak tak na pohladkanie. Spí sa tam výborne a keď sa zobudím, mám aspoň prehľad, čo sa deje.

Tunel máme rady. Aj na spanie. Tunelovanie je vôbec moja obľúbená činnosť. Na to sú ideálne rôzne prikrývky a periny. Tam keď sa zašijem mám svätý pokoj aj na pol dňa.

Potom ale zazvoní budík, zaspieva vtáčik, alebo je znovu čas na jedlo, takže treba vstávať. Večer si poriadne naplníme brušká a keď sa nám chce, tak sa do sýtosti vybláznime. A potom je znovu čas na zaslúžený nočný oddych. Najlepšie je nájsť si nejaké tiché, teplé a mäkké miestečko, skrútiť sa do klbka


a DOBRÚ NOC!

7 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Lili, este dobre ze nie ste s Luciou rysave. Mohli by si vas pomylit s ohnivou liskou. tak s oblubou volaju mna :( A tak priberam a priberam, aby som sa uz nedokazal stocit do takeho dokonaleho kolecka.
Feri ;)

Andrea povedal(a)...

Feri, hovori sa pevne stavany ;). Aj nam pribudol doma jeden velky pevne stavany rysavy kocur. Sice je stale ticho a nehybe sa, ale i tak s nim radsej bojujeme, ved, co keby chcel bojovat o svoje postavenie s nami?
A na spinkanie mame kopec miest vo vyske a super domceky. A krpec Garu sa vzdy pride k niekomu pritulit ;)

Andrea povedal(a)...

zabudla som sa podpisat. Takze cau segra Vivi

liliana povedal(a)...

hej feri! lucia bola cely vecer cela bez seba, ze si sa sem ozval a neustale ma otravuje, aby som ti napisala, ze ta pozdravuje.
no, myslim, ze je tak trochu do teba buchnuta. neva ze si tucko. aj tak ta zere.

liliana povedal(a)...

vivi - jasne, ukazte tomu votrelcovi, kto tam sefuje. viem ze si to ty. ja to tak robim tiez, aj ked niekedy necham luciu nech si mysli ze ona je veduca.
hm. a nemas fotku rysavca?

Anonymný povedal(a)...

jasne, ze ma fotku. mne ju uz poslala - urcite chcela, aby som ziarlil. Ale nemam na co. Ja som pevne stavany a ten ich rysavec je obycajna placka.
Najnovsie som si na spavanie vybral nove miesto. Kedze do vrchnaka z krabice od papiera sa uz skoro nezmestim, presiel som na ikea papierove krabice. A tam sa tak krasne sniva ;) Kym nepride ten pekelnik Max a nesnazi sa ku mne vtirknut... Mam ja ale tazky zivot.
Ferino
PS: pozdrav Luciu, mohli by sme niekedy spolu skocit ku Katke ;)

liliana povedal(a)...

no, mna ked lucia otravuje pri spani, staci sa vystrazne posadit a uprene sa na nu zadivat. este lepsie ked sklopim vyhrazne usi. za pol minuty utecie. a mozem dalej spat.
ale vacsinou sa mi s nou ani babrat nechce. ved aspon ma zahreje a poumyva.

podlomili sa jej kolena. eh, vidim na nej ze by sa s tebou strasne rada stretla, ale zatial sa neodvazila.